niedziela, 26 października 2014

Różowy październik

Przypuszczam, że niewiele jest osób, które nie znają symbolu różowej wstążki. Ostatnio widujemy go wyjątkowo często, bo październik to miesiąc poświęcony działaniom, które mają szerzyć świadomość dotyczącą raka piersi. Czy wiecie, że to drugi najczęściej diagnozowany nowotwór na świecie?

Postanowiłam przyłączyć się do akcji mimo, że nie doświadczyłam nigdy tego problemu bezpośrednio. W tym roku jednak zmagam się z innymi zdrowotnymi kłopotami i zaczęłam doceniać jak ważne jest nasze zdrowie i dobre samopoczucie. Jednocześnie dotknęło mnie upośledzenie polskiej opieki medycznej i wyjątkowo poczułam, jak wiele jest w naszych rękach, jak wiele zależy od nas samych. Dlatego zdecydowałam się na wsparcie akcji Pokonajmy raka piersi. Razem mamy większą siłę i dziś Wam trochę o niej opowiem.


Firma Estee Lauder Companies już od 1992 roku prowadzi Kampanię na rzecz Walki z Rakiem Piersi. Zapoczątkowała ją synowa Estee Lauder, Evelyn H. Lauder i to właśnie ona rozpropagowała znak różowej wstążki, symbolizujący zdrowe piersi i walki z nowotworem.Kampania od wielu już lat buduje świadomość, edukuje i zachęca do regularnych badań. Dziś jest już globalnym ruchem, który pomógł zwalczyć chorobę i ocalić wiele ludzkich istnień. Aktualnie działa w ponad 70 krajach i pozwolił zgromadzić ponad 53 milionów dolarów w celu wspierania badań, edukacji i usług medycznych.


Tegoroczna kampania przebiega pod hasłem Pokonajmy raka.Razem mamy większą siłę i przyłączyło się do niej wiele innych firm. W Polsce do organizatora dołączyły takie marki jak perfumerie Douglas i Sephora, Polskie Linie Lotnicze LOT (obsługa nosi charakterystyczne różowe kokardki), linie regionalne Eurolot (widziałyście obrandowany samolot?:)), Medicover, Universal Music Polska, Ania Kruk, Wittchen i Yankee Candle. Firmy oznaczyły swoje produkty symbolem różowej wstążki i część dochodu ze sprzedaży przeznaczają na badania medyczne nad rakiem piersi u kobiet z mutacją w genie BRCA1, prowadzone pod kierunkiem profesora Jana Lubińskiego w Ośrodku Nowotworów Dziedzicznych przy Pomorskim Uniwersytecie Medycznym w Szczecinie. 

Widziałyście podświetlony na różowo Pałac Kultury i Nauki w Warszawie? To część projektu Globalnej Inicjatywy Iluminacji, na całym świecie oświetlonych zostało tak ponad 200 charakterystycznych budowli :) 

Co Ty możesz zrobić?

Każda z nas może także przyłączyć się do akcji - przede wszystkim badając się i zachęcając do tego samego bliskie osoby. To bardzo ważne aby czuwać na własnym zdrowiem i bezpieczeństwem. Nie czekajcie na niepokojące sygnały, nie dajcie się zbyć lekarzom, nie zniechęcajcie się długim oczekiwaniem na wizytę, po prostu to zróbcie :-)

Prawdopodobnie wiele z Was widziało już 'różowe posty' na wielu blogach. I bardzo dobrze! Nie jestem fanką fali jednoczesnych wpisów na jeden temat ale tym razem to bardzo potrzebne i pięknie, że tak wiele blogerek wspiera akcję. Im więcej o tym mówimy, im większy zasięg, tym lepiej. Mam nadzieję, że chociaż część z Was przemyśli ten temat i umówi się na badania albo przynajmniej sama będzie się kontrolowała raz na jakiś czas. 

Produkty, które wspierają akcję są często z limitowanej serii. Która z nas nie lubi nowości, tym bardziej, kiedy prezentują się tak wyjątkowo? Zbliżają się powoli Święta, może to dobry moment, by podarować bliskiej osobie prezent z przesłaniem? :-) Wybór jest tak szeroki i różnorodny, że na pewno znajdziecie coś odpowiedniego. Perfumerie Douglas i Sephora prowadzą w październiku sprzedaż limitowanych edycji produktów takich marek jak Estee Lauder, Clinique, La Mer, Bobbi Brown, Lab Series,Tommy Hilfiger, Bumble and bumble a 20% ceny sprzedaży firma Estee Lauder Poland przeznacza na wsparcie badań w ośrodku, o którym wspomniałam wyżej. Przy kasach otrzymacie też symboliczne, różowe wstążeczki.




Powyżej widzicie limitowany zestaw Estée Lauder Dream Pink Collection Evelyn Lauder i Elizabeth Hurley. Piękna kopertówa zawiera szminkę Pure Color w odcieniu Dream Pink oraz dwa miniaturowe lakiery do paznokci: Blushing Lilac i Berry Hot. (cena: 150 zł). Oprócz niej wyjątkowo zauroczyła mnie torebka Wittchen, na którą mam nieodpartą ochotę :)

Pamiętajcie, razem mamy większą siłę! 
Ala



2 komentarze:

  1. Strasznie lubię różową akcję, chociaż sama nigdy nie miałam okazji nic kupić z limitowanych edycji, ale może kiedyś się w końcu skuszę :)

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za Wasze odwiedziny i komentarze :)

Niestety z powodu olbrzymiej ilości spamu, muszę wyłączyć możliwość anonimowego komentowania. Jeśli chcecie zostawić mi wiadomość, jestem dla Was dostępna na profilu Facebook.

UA-49610063-1