wtorek, 26 lutego 2013

Pielęgnacja włosów - szybkie serum olejowe

Szykując dzisiejszego posta zerknęłam w archiwum na datę, kiedy zaczęłam zmieniać pielęgnację włosów - już ponad rok! Przestałam kupować drogeryjne szampony z detergentami i odżywki nafaszerowane silikonami, za to pokochałam olejowanie i maksymalnie proste składy. Wiem też dużo więcej niż wtedy, kiedy hodowałam siano (klik ;)).

Olejowanie włosów jest bardzo popularne w blogosferze ale wciąż nieznane dla niewtajemniczonych :) Wiele osób pyta mnie o tę metodę ale jeszcze dość nieufnie do niej podchodzi. Proponuję więc rozwiązanie, które jest łatwiejsze i szybsze do zastosowania a u mnie sprawdza się równie dobrze jak stosowanie samego oleju - olejowe serum zrobione samodzielnie w domu. W sieci można znaleźć wiele przepisów i modyfikacji - przedstawiam swoją wersję :)

Składniki i proporcje są tu mocno na oko - ale trzymamy się schematu: 

baza + odżywka lub maska + olej 
+ półprodukty (opcjonalnie)

Początkowo podzieliłam serum na trzy równe części ale ostatecznie olejku dodałam jednak najwięcej. Wybór produktów zależy od Was - możecie użyć końcówek odżywek i masek, które macie w domu, olei 'kosmetycznych' (Sesa, Khadi, Amla czy Alterra) lub spożywczych oraz bazy - u mnie był nią hydrolat oczarowy. Wody nie zaryzykowałam widząc, jak bardzo jej twardość wpływa na stan mojej skóry. Do niego dodałam porcję odżywki Mrs. Potters aloes i jedwab (to ten móżdżek na zdjęciu :)) oraz oliwkę dla dzieci HIPPNa tym można by zakończyć mieszankę, ja jednak dodałam półprodukty, po które sięgam dość często i które lubią się z moimi włosami: kilka kropel żelu hialuronowego, hydrolizatu keratyny i oleju arganowego. Całość zamknęłam w butelce z atomizerem i mocno wstrząsnęłam aby składniki dobrze się połączyły. Voila! 

 
Koszty?
  • butelka z atomizerem (polecam , bardzo dobra!) - 2,75 zł.
  • hydrolat oczarowy - 10,90 zł / 75 ml
  • odżywka Mrs.Potters - ok. 7 zł / 500 ml
  • oliwka HIPP - ok. 10 zł / 200 ml
  • żel hialuronowy - 19,80 zł / 100 ml
  • hydrolizat keratyny - 3,99 zł / 15 g
  • olejek arganowy - 9,50 zł / 15 ml 
Razem wychodzi ok. 64 złotych. Może nie wydaje się wcale mało ale biorąc pod uwagę proporcje i ilości zużyte do serum - niewiele hydrolatu, porcja odżywki jak do zwykłego, jednorazowego mycia, nieco więcej oliwki, po kilka kropel hydrolizatu, żelu hialuronowego - finalna cena wychodzi dużo niższa niż produktów drogeryjnych. Można też swobodnie poprzestać na bazie (hydrolaty, wody itp.), oleju (może być spożywczy - ja uwielbiam ten z pestek winogron i oliwę z oliwek) i zwykłej maski lub odżywki, którą na pewno każda z Was ma w domu :) 

Aplikacja jest banalnie prosta - wstrząsam butelką aby wytrącony olej zmieszał się z resztą składników i dość obficie spryskuję  włosy. Robię to przed snem i zostawiam na noc a rano normalnie myję głowę. Wystarczy jedno mycie aby doczyścić włosy - nie, nie są tłuste :)Wszystko trwa dosłownie chwilkę :)


Działanie jest dużo lepsze niż samej odżywki czy nawet maski. Włosy są nawilżone, sprężyste, miękkie i przyjemnie gładkie w dotyku. Jestem bardzo zadowolona z jego działania. Polecam spróbować, szczególnie jeśli wiecznie brakuje Wam czasu ;) 

Próbowałyście już? Jeśli macie jakieś pytania - piszcie :)

18 komentarzy:

  1. muszę się w końcu za to zabrać :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo prosta sprawa, polecam :)

      Usuń
  2. Regularnie nakładam na włosy olej i stosuję metodę OMO. Muszę wypróbować własnoręcznie robione serum :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A jakich odżywek używasz do OMO? Ja cały czas poszukuję ideałów :) Wypróbuj, jeśli lubisz metody, które wymieniłaś, powinnaś być zadowolona :)

      Usuń
  3. Zdecydowanie nie dla mnie = odżywka której użyłaś nasila tak przetłuszczanie się włosów że ło matulu. ale jakby zamienić ją na coś innego czemu nie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pewnie, że można zamienić, to tylko przykład :) Mi nie przetłuszcza włosów ale i tak myję je codziennie. Co włos to głos ;)

      Usuń
  4. Odpowiedzi
    1. Daj znać jak się zdecydujesz, jakie są efekty u Ciebie :)

      Usuń
  5. Ciekawy przepis, może spróbuję ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Warto. Na początek można zrobić mniejszą porcję na wypróbowanie :)

      Usuń
  6. Ja póki co musze zużyć swój wielki olej do włosów :)

    OdpowiedzUsuń
  7. zimą przeprosiłam się z silikonami, moje włosy ewidentnie ich potrzebuję, ale wiosną wracam do samej natury ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Wydawaloby sie,ze bedzie wlosy przetluszczal, a tu nic z tych rzeczy! Pozdrawiam i w wolnej chwili zapraszam :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Muszę kiedyś wypróbować ten sposób, na razie nakładam oleje na włosy kilka godzin przed myciem :)

    OdpowiedzUsuń
  10. robiłam podobne, sprawuje się lepiej przy gorszych olejkach, aby je wzmocnić, czy bardziej gęstych aby łatwiej je aplikować:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Robię sobie taką mieszankę, ale nie nałożyłabym na całą noc ze względu na chemię zawartą w odżywce, może nieźle podrażnić.

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za Wasze odwiedziny i komentarze :)

Niestety z powodu olbrzymiej ilości spamu, muszę wyłączyć możliwość anonimowego komentowania. Jeśli chcecie zostawić mi wiadomość, jestem dla Was dostępna na profilu Facebook.

UA-49610063-1