środa, 1 sierpnia 2012

Ava Acne Control

Firma Ava, o której produktach pisałam już na blogu, rozszerzyła wiosną swoją ofertę o linię Acne Control przeznaczoną dla cery tłustej i trądzikowej.Chociaż ja się z taką nie zmagam, przetestowałam dwa produkty i dziś o jednym z nich: antybakteryjnym kremie punktowym.

Mimo, że jako takich problemów z cerą nie posiadam, raz na jakiś czas przyczepia się do mnie - nazwijmy to wprost - pryszcz :) Żaden nieprzyjaciel, krostka czy inne pieszczotliwe określenia - po prostu paskudny pryszcz. Dlatego też w mojej łazience, w zastępstwie produktu o podobnym działaniu, znalazł się ten krem.
 

OD PRODUCENTA: Polecany do miejscowego stosowania na zmiany trądzikowe (zaskórniki, krosty, wypryski). Naturalne olejki eteryczne z drzewa herbacianego, lawendy i trawy cytrynowej o właściwościach antybakteryjnych normalizują pracę gruczołów łojowych. Krem skutecznie redukuje wydzielanie sebum, odblokowuje i oczyszcza pory oraz wygładza skórę. Nie powoduje niekorzystnych efektów ubocznych w postaci przesuszenia skóry. Alcohol & paraben & SLS/SLES free

Skład: Aqua, Hydroxyethyl Acrylate, Sodium Acryloyldimethyl Taurate Copolymer, Isohexadecane, Polysorbate 60, Glycerin, PEG-40 Hydrogenated Castor Oil, Sodium Dehydroacetate, Panthenol, Allantoin, Lavandula Officinalis Oil, Melaleuca Alternifolia (Tea Tree) Oil, Cymbopogon Schoenanthus (Lemongrass) Oil, Xanthan Gum

Nie do końca rozumiem, jak krem do stosowania punktowego może redukować wydzielanie sebum, oczyszczać i obloklowywać pory i wygładzać skórę? I co niby miałby robić w kosmetyku o takim zastosowaniu SLS/SLES, które są detergentami i ich zadaniem jest mycie? Rozumiem, że ostatnio częste jest umieszczanie napisów na kosmetykach 'bez parabenów i SLS' ale co ma piernik do wiatraka? Nie oceniam więc produktu przez pryzmat obietnic podanych na opakowaniu. Oczekiwałam od niego, że w przypadku pojawienia się pryszcza pomoże mi się go w miarę szybko zasuszyć i pozbyć i tu nie mam mu nic do zarzucenia.

Krem jest w zasadzie bezbarwnym żelem. Miękka tubka, zamknięta dodatkowo w bardzo estetycznym kartoniku, zawiera 15 ml produktu. Termin, w jakim należy go zużyć wynosi dwa miesiące. Uważam, że to bardzo krótko. Mając pojedyncze wypryski, nie dałam rady w tym czasie zużyć nawet połowy, stosując go według zaleceń - punktowo. Tego typu produkty są zawsze bardzo wydajne i waham się - zużywać mimo upływu terminu czy wyrzucić?
 

Nakładając go punktowo w niewielkiej ilości w zasadzie nie wyczuwam zapachu a szkoda - zaaplikowałam sobie większą kroplę na dłoń i zapach jest obłędny - wyraźnie wyczuwam w nim lawendę i trawę cytrynową. 
 
Jeśli chodzi o działanie, sądzę, że sprawuje się przyzwoicie - pomaga zasuszyć i zagoić wypryski i stany zapalne i jeśli nie będziemy przy tym gmerać, krem całkiem szybko pozbędzie się kłopotu. Jest delikatny, nie wysusza skóry i nie podrażnia - nie powoduje ostrego pieczenia. Nie jest to magik, który w jedną noc sprawi, że wszystko zniknie ale u siebie widziałam poprawę więc uznaję, że jest skuteczny. Wchłania się szybko ale nie wiem jak sprawdziłby się pod makijaż, używałam go jedynie wieczorem. Trudno jest mi ocenić jak poradziłby sobie z cerą problematyczną, typowo trądzikową ale myślę, że w nagłych przypadkach warto mieć go pod ręką.


Więcej o serii przeczytać możecie na stronie Labolatorium Ava

Ala

2 komentarze:

  1. No rzeczywiście pisanie o sls jest nieco dziwne, no chyba, że taki napis widnieje na całej serii, wtedy można to zrozumieć ;) Dwa miesiące to krótko, ale przy mojej trądzikowej cerze dałabym radę i w miesiąc. Wygląda interesująco i może kiedyś się skuszę, bo mój Duac żel jest niestety drogi ;(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wiem czy nie będzie zbyt delikatny ale nie mam doświadczenia w walce z trądzikiem, więc może za jego niewielką cenę warto wypróbować.

      Usuń

Bardzo dziękuję za Wasze odwiedziny i komentarze :)

Niestety z powodu olbrzymiej ilości spamu, muszę wyłączyć możliwość anonimowego komentowania. Jeśli chcecie zostawić mi wiadomość, jestem dla Was dostępna na profilu Facebook.

UA-49610063-1